HR-rådgiver/seniorrådgiver [Norway]


 

$ads={1}

Om stillingen
Byrådsavdeling for kultur, frivillighet og inkludering arbeider for en mangfoldig og inkluderende by med et kulturtilbud av høy kvalitet hvor alle kan delta.

Byrådsavdelingen har ledig stilling som rådgiver/seniorrådgiver i Seksjon for HR og digitalisering. Seksjonen er en del av kommunaldirektørens stab. Staben er sekretariat for byråden, den gir faglige råd og utarbeider forslag til satsinger og programmer som bidrar til å oppfylle politisk vedtatte mål og strategier. Staben har også ansvar for virksomhetsstyring og oppfølging av fire etater med 850 ansatte - Etat for inkludering, Kulturetaten, Bergen Offentlige Bibliotek og Bergen byarkiv.

Seksjon for HR og digitalisering gir faglig veiledning knyttet til arbeidsmiljøloven, hovedtariffavtalen og hovedavtalen, arbeidsinkludering og tilrettelegging, arbeidstidsordninger, reglementer, konflikthåndtering, disiplinærsaker, omstillingsprosesser m.m. Seksjonen har bl.a. faglig ansvar for HMS, IA, lønnsdannelse og kompetanseplaner, og forbereder saker til partssamarbeid og arbeidsmiljøutvalget.

I stillingen vil du få jobbe med en bredde av HR-oppgaver, inkludert komplekse faglige problemstillinger. Du vil få oppgaver som det ikke alltid er lett å forutse og legge planer for. Du får både jobbe med enkeltsaker og være med å utvikle gode strukturer og prosedyrer. Du vil bli en ressurs i vårt HR-arbeid på strategisk nivå i byrådsavdelingen, og samtidig en støtte for tjenestene i den daglige drift.
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist:

13.08.2023

Arbeidsgiver:

Bergen kommune

Stillingstittel:

HR-rådgiver/seniorrådgiver

Stillinger:

1

Heltid / Deltid:

Heltid

Ansettelsesform:

Fast

Stillingsprosent:

100

Webcruiter-ID:

4685686237

Sosial deling :
Del på Twitter
Del på LinkedIn
Del på LinkedIn
Del på e-post

Arbeidsoppgaver

  • Rådgivning, utredning og saksbehandling i et bredt spekter av saker på HR-området
  • Videreutvikling av HR-området på strategisk nivå
  • Utvikling og oppfølging av partssamarbeid
  • Utvikling og oppfølging av IA-arbeid
  • Analysearbeid og rapportering
  • Kontinuerlig utvikling av HR-prosesser og -prosedyrer
  • Samarbeid med konsernfunksjoner og etater
  • I noen grad intern kursing
  • Operative oppgaver innen seksjonens ansvarsområder
  • Andre arbeidsoppgaver i stab ved behov

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på masternivå eller tilsvarende, eksempelvis innen HR, personalledelse, administrasjon, organisasjon, juridiske fag
  • Bred erfaring fra rådgivning og saksbehandling innen HR-feltet, fortrinnsvis fra offentlig sektor
  • God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
  • Kompetanse innen analyse og rapportering til strategiske formål
  • Erfaring fra å gjennomføre endrings- og omstillingsprosesser er en fordel
  • Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Vi ønsker oss en kollega

  • som trives med å håndtere flere prosesser og oppgaver samtidig
  • er initiativrik og selvstendig
  • er fleksibel og har gode samarbeidsevner
  • viser trygghet og kompetanse i rådgivning av ledere
  • kan lede prosesser ved behov
  • er endrings- og utviklingsorientert
  • er strukturert og nøyaktig

Vi tilbyr

  • Varierte oppgaver i et arbeidsmiljø bestående av politisk og administrativ toppledelse
  • Dyktige og engasjerte kolleger
  • Arbeidssted i rådhuset
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال